Sorry


Assalamualaikum,

Hey reader(s), sorry dh lama tk update blog. Sumpah aku malas sekarang ni. Rindu aku tk? ^^v. Apaa?! TAK?!!! Kfineeee. Hm,mood nk update tu belum lagi wujud dalam benak hati aku *sorry BM aku makin teruk sejak2 ni. Hm act banyak gila perkara yang berlaku all this while. Cuma aku belum rasa nk menaip semua cerita tu. Sebab aku dh ada kawan yang always care about me. So no need lah nak story kt blog ni. Lagipunnn, aku belum ada cerita yang menarik. Minggu ni aku ada Quiz Chem, doakan aku yea. Ouh yea, lately aku asyik tido petang jea. Pantang balik kelas awal, confirm aku tersadai atas katil. Tulah cadar aku tuh comel sangat, ada kucing. Warna PINK pulak tuh, manalah tk tergugat iman aku. Dahlah tido petang, malam memang tk tidolh jawapnya. Next morning, confirm aku terlentok time lecture. Astagfirullah. Aku pon sejak2 ni gian nk minum kopi. Tapi, sekali dh minum.. Alamat tk tido lah aku dibuatnya.Sampai aku dok paksa-2 mata aku tido. Kesian betul. Kenapa penangan kopi ni kuat sangat. Aku tengok kawan aku minum kopi bukan stay up late night pon, tido adalah. --" So aku plan nk stop consumed kopi sebab nnt immune badan aku akan bergantung dekat kandungan caffeine dalam kopi ni. Parahhh.

Minggu ni aku balik JB! Guess what, aku balik naik train. HAHA first time ni, so maaflah jakun. Hm sem kali ni sungguh menyedihkan. Sebab pejam celik pejam celik, I have only NINE WEEKS left before I sit for my final exam. Serious dho aku terkejut. Gila punya sekejap sem kali ni. And this is my last sem. Sumpah aku sekarang tenga bekerja keras nk dapatkan pointer yang terbaik untuk sem ni. Memandangkan result sem lepas tk berapa nk meletup, tapi aku bersyukur YaAllah. Aku LULUS. Mak pesan, kalau tkdapat medic semua perbelanjaan belajar adalah sendirian berhad. Makkkkk ! janganlah macam nii. Aku baru target sementara tunggu result sem2 dengan result upu nk kerja sebelum sambung degree. Aku target nk beli dslr. Kasihanilah aku, dh lama aku kempunan benda tuh. Hm, even keja pon gaji aku bukan ngetop mana pon. So, aku pon tenga pikirkan macamana lah nanti. AKku hanya mampu merancang, Allah yang menentukan. Bila ingat balik ayat mak, aku sedih kod. Tapi tkpelah, aku akan cuba sedaya upaya aku. And apa jea result yang au dapat, aku redha. Sebab aku dh buat yang terbaik. Allah lagi Maha Mengetahui. Sesungguhnya Dia Maha Adil, kalau aku tk dapat apa yang aku harapkan, mungkin apa yang Dia dh aturkan tu adalah yang terbaik untuk diri aku. Who knows.

Sem kali ni aku sedih sebab tinggal berapa minggu jea lagi nk bersama-sama dengan kawan2 aku, especially Aten, roommate aku and Fini. Aku rmesti rindu keadaan dekat Puncak Alam ni. Yealah, eventhou jauh pedalaman, aku happy duduk sini. Sebab aku belajar erti BERDIKARI. Benda yang aku lalui hari demi hari membuatkan aku jadi lebih matang. Tkd lah asyik bergantung dengan mak aku sepenuhnya. Seriously, aku belajar kat sini aku balik JB baru 3kali. Sedih kan? Tapi nk buat macamana redha jealah adat belajar. Takkan asyik nk duduk bawah ketiak mak jea kan. Aku dh 19 lah next year. Ouh yea! activity group aku untuk sem ni nk pegi Pulau Pangkor. Wuhu! bulan 2 nanti insyaAllah kalau tkd aral yang melintang/menegak/menyenget. And 6/2 (promote birthday) tu jugak umur aku akan genap 19tahun. Seriously aku cakap, aku sedih. Umur makin meningkat, tapi apa jealah yang aku dh lakukan. Banyak dosa dari pahala, mungkin. And aku tktahulah apa yang akan berlaku lepas2 ni. YaAllah, semoga kebaikan menyebelahi aku. Aminn.

Seronok tk korang cuti sekolah (budak sekolah jea, kau sekolah lagi ke?) Hm aku jeles dengan adik-2 aku sebab diorang merayap satu utara tinggalkan aku dekat sini. Tapi tkpe, disebabkan along dengan abah tk ikut sebab kerja, aku tkdlah terkilan sangat heee. Dh lah pergi Thailand, Perlis, Terengganu, Langkawi, Kelantan, Pahang esok pegi mana pulak? Arghhhhhhhh taknak call mak, merajuk :/ nanti Ana dengan Ayun dok jealous2 kan aku. Sakaiii!. Benciiiiiii. Kfine kfine aku redha. *tarik nafas dalam2* . Esok budak PMR dapat result right? So how? Gigil tk? HAHA chill lah, aku dulu alhamdulillah Allah kurniakan 9A untuk PMR. So, siapa nk challenge ? HAHA silakan. PMR ni setakat nk tentukan korang ni science stream ke tk tu jea. SPM tu yang penting k? Ouh yang untuk dua pupu aku yang comel tu, Afiqah Ibrahim and the gang, goodluck PMR next year. Wish you all the best sweety!. Fyi, aku baru tahu this year yang dia ni dua pupu aku, kira abah aku dengan mak dia sepupu lah belah atok lelaki aku. See, kesiann kan jadi aku. Sedara sendiri pun tk kenal *sigh. Eh bukan salah aku eaa, tanya abah aku. HAHA

Cepat, apa lagi nk bebel? Hmmmmm aku pun tak tahulah. Ouh yeam sekarang aku ada hobi baru, hobi collect skirt (hek eleh tu pon nk kecoh). Eh biarlah, blog aku, semaks! Ala baru 3 jea koleksi aku. Mak terkejut sebab apa demam tiba2 nk pakai skirt HAHAHA dont ask me why. Makin besar makin terserlah sifat keperempuanan aku (eh selama ni aku kelelakian ke?) . LOL. Pluss aku tk sabat menunggu tudung Aidijuma yang aku pesan tu. Along please lah bayarkan dulu. Aku ni duduk kat hulu manalah jumpa Cash deposit machine. Nanti I pay you back lah kakak kuu. Muah cium sikit. Okay lah setakat ni jea. Act makin lama aku menaip makin merepek aku jadinya. So, better aku stop sebab aku banyak lagi kerja yang tergendala. YaAllah dugaan bukak internet gini lah jadinya, habes semua kerja aku di-procrastinate-kan oleh aku. Pffft.

Doakan aku selamat sampai JB ye! Hey kawan2 aku sekalian, silalah menyambut kepulangan aku ni haa. Dari jauh ni nk pulang ke tanah tumpah darah ku ( bunyi macam belajar oversea jea, poyo --") Mak, I'll make sure that DAIM tu semua milik kita. I SWEAR I WILL! HAHAHA *muka jeles* bye bye bye byeeee. Take care semuaa. Nanti kalau aku ada story hot macam jalan2 terlanggar/terserempak/terjumpa/terkenyit mata dengan Kim Hyun Joong ke, Choi Si Won ke, jumpa One Direction ke, ouh terlupaaa Maher Zain ke, taknaklah nk yang handsome sikit, Afiq Ali kee (Afiq! bangga cepat!!) nanti aku kabo lah yo! I end it with wassalam.

Lots of love,
Teehaa



No comments:

Post a Comment