Ouh Exam :)

Assalam semua , hah nak cerita neh . Korang tk nk baca suka hati korang lah . Tapi aku nak cerita jugak . Hee ;D hari neh balikk . Esok kan Maulid Nabi . So , aku cuti lee :) Whee . Seronoknyaa . Wah wahh ! tadi aku balik naek bas , sengaja nak melencong gi bandar cari stationary . Dah nak test neh baru lah aku terkedek-kedek nak pegi beli . Alah , bukan ape nak cari hadiah untuk Izri sekali . Birthday buahati aku tuh kan dah dekat . Memandangkan dia besties terhebad , aku pegi lah carikan hadiah untuk dia . Baik tk aku ? Tkpe tk yah cakap aku tahu aku memangg baek :) Tengsi . Haih tadi pegi Action City aku nampak barang DOMO . Mak aii , comel nyaa , ingat nk beli dompet DOMO tapi tapii hee :D fulus bhaii . Aku tekad balik neh nak study , buat revision memandangkan aku ada Ujian 1 hari Rabu depan . Ouh mann ! Cuuakk the bebeh ! Hadoi . Aku tk prepare pape pon . Aku risau gilaa dengan addmath aku , chemistry , physics dan biology . Subjek-subjek membunuh neh boleh buat kan aku migrain tahu tk !

Start from , Addmath lah . Memandangkan ia merupakan subjek yang memerlukan otak kiri untuk berfikir dengan pantas . Bab pertama , Arithmetic Progression ( aku hembuss jea (!)) dan Geometric Progession bab neh oke lah lagi kan . Aku masih boleh legakan kepala dengan sapu minyak cap kapak . Masuk bab 2 , Graph-graph neh . Aduh ! kawe memang tak minat langsungg . Formula addmath bukan sikit . Jalan kerja salah satu nombor , tanda + - tuh semua salah , the whole equation boleh salah . Alamakk ! menyampahnyaa aku ! ==" . Hah bab 3 iaitu bab Intergration bab yang " disukai ramai " . Subtopic awal-awal senanglah . tang masuk yang cari area dengan volume tuh aku dah ternganga :O . Ouh man ! I hate it . Memandangkan cigu Zamri kate itu adalah inverse bagi Differentiation ( Bapak aa bab paling aku bencii ==") kita kena pandai jawab . Tak ingat formula , GTH lah kauu . Aiyoyoo . Aku macam nak menangis buat soalan tuh , kawan-kawan aku lagi lah kan :) kate sehati sejiwa . Aku tk dapat diorang pun sama lah tk dapat . Risau betul , kat tusyen da lah cigu Tan ajar laju . Haih ): sabar jealah . Exam neh keluar sampai bab 3 si Intergration tuh aa . Cigu cigu saya mohon kat cigu jangan lah kuarkan soalan yang mencekik . Bab intergration neh kalau aku telan 2 bijik Panadol pon tk jalan . Ya Allah permudahkan lah urusan aku menjawab soalan neh . Dalah 2 jam , elak tk sempat jea kan ? aku neh da lah slow motion kalau buat addmath . Kang laju-laju careless mistakes pulak bertimbun-timbun . Masalah-masalah =.= .

Next is Physics . Cigu kate kuar exam sampai Waves jea kot . Electricity tk . Aku mintak-mintak lah yeaa . Waves tuh pun not bad susah jugak . Tapi aku paham . Cume confused between constructive dan destructive ape ntah haha . Biasalah , time cigu ajar kepala aku dah sampai katil dah tengah tido . Hee :D jangan ikut . Sesungguhnya ini adalah contoh yang sangat tidakk elok . Waves neh seronok belajar kalau kita betul-betul amati apa yang kita belajar . Jangan jadi aku , selalu berangan ingat kat Shafiq haha . Teha Fightingg ! Physics boleh buat insya Allah .

Turn chemistry pulak . Hah neh lagi lah kan . Bab Rate of Reaction . Aduh makk , sakit kepala aku pikirkan . Dia senang tapi nak kena hafal banyak benda . Sebab bab neh kita belajar factor that affect the rate of reaction . Contohnya , total surface area , tempreture , pressure , catalyst , and concentration . Hah setiap benda alah neh ada jenis graph yang tertentu bukan pakai sketch jea . Pastuh cara nak jawab lagi . Aku kat tusyen pon dah ternganga inikan kat sekolah . Haihh . Gila aa exam kua bab Salt f4 , Manufacturing in industries dan Rate of reaction . OMG , korang tahu tk Salt tuh agak memeningkan ? Aiseh kaduk ! tk sukaa . Nak kena hafal warna-warna salt . Memanglah mostly warna putih tapi ada certain yang berwarna hijau lah , biru lah ape apee jealah kan . Banyak tuh nk kena ingat . Nak cari num of mole , average rate of reaction . Aaah ! banyak lah yang pentingg . Mak aii . Macamana neh . So aku kenalah study and keep on buat revison . Hah buat latihan yang penting ! no malas malas oke ? haha yeye oOo jea aku neh . Da lah soalan semua structure . Tk suka betul lah ! . Cigu Faridah sayangg , jangan lah tanya soalan susah2 (: .

Bio bio biology , subjek neh subjek favret aku . Tapi aku tk tahulah kenapa tk pernah dapat A . Aku neh da lah malas nak membaca , inikan menghafal . Waduh waduhh sakit kepala oden . Exam neh keluar chapter 5 and 6 Form 4 dan chapter 1 Form 5 . Hurm , Form 5 bab 1 kitorang belajar Transports . Alah belajar jenis2 darah , transport system , jantung , lymphatic system , plant and etc. Kalau aku cakap pon bukan korang nk tahu kan ? soalan dah lah 2 structure , 30 obj . Mak aii . Macamana seh . Bio bio dah lah bab 5 Form Mitosis Meiosis tuh tk best . =__________= redha jealah kan ? Cigu Shairull jangan keluarkan soalan yang susah susah tau :D

Aduh , inilah masalah aku kalau nak exam . Haha bukan 4 subjek neh jea . Yang 5 lagi tuh sedang menunggu . Hadoi ! Pen.Islam lagi aa . Haha . Mathematics paling aku tk suka Number Bases memang macam hantu . Susahkan aku jea . Sejarah yang merepek meraban ntah pape tuh . Aku tk suka betul subjek baca baca neh lah -.-" . BM BI haha senyum jealah aku mampu . Masak aku kalau neh lah cara persediaan aku nk SPM . Lingkup ! musnah masa depan aku :O . Tidakk ! Yang penting misi aku untuk test 1 neh aku tk nak FAILED ! nanti kena stay back after sekolah . Malass ! malasssssssssssss tahu tkk ! K lah mate aku dah ngantuk tahap cipan neh . Goodnight ;D

currently mood : Rindu Mohd Shafiq bin Abd Halim , tk nk exam bule tk ?=="

No comments:

Post a Comment