Alone

Hari ni baru habes gerak gempurr . Argh , tak suka nyaa dah lah susahh . Aku ni baca buku masuk kiri kelua kanan . Tak best bukann ? bila entah nk berubah . SPM tinggal 20hari jea kodd . Soalan Bio tuh susaaa . Sumpahh aku dah baca pasal glomerulus tuhh . Sumpah aku tk sukaa . Hesh tension lah maakkk . ( Ali kate macam pondan kann cakap macam nii )

Berbalik kepada tajuk belog harinii iaitu " Alone " , ha'ahh memang alone pon . Semua pergi merantau kann tinggal kan aku dengan Caca ( tadi kata alone ni ada Cacaa pulak == ) . Act , Caca tuh hamster akuu . Alaa takat ada dia jea kann . Tk memecahkan suasana sunyi rumah aku nii . Tk bestnyaa . Mak Abah Ana Ayun semua pergi KL sebab esok ada convo alongg )'; Kesiann kan kena tinggal ? Baik kau cakap kesiann , cepatttttttttttttt ! kalau tk aku goreng kau bersalut tempuraa bhahaha . Em , besok aku ambil keputusan nk tido rumah Hanii . Aku tk berapa berkenanlah tinggal ruma sorang-2 nii . Nk harap kau teman aku ? Em , harapaaan . Walaupun dah lama aku idam-2kan saat-2 indah tengok Along convo pakai jubah segalak lagikk , demi SPM aku terpaksa menidakkan walaupun jauh di sudut hati aku aku teringinnn sangat pergi . Mesti semart kann Along esok ? . Tk pelah longg , aku tunggu turn aku jealah jawapnyaa .

Now , I'm counting day by day . Kira punya kiraa haih tinggal beberapa hari jea kodd nk SPM . Aduh duhh ( Ali kata macam endon ) . Aku buntu dah . Tk tahu nk study hapee . Dalam kepala ni macam-2 wayar dah berselirat sana sini situ macam kabel komputer rumah kau kann ? Alahh ngaku jealahh . Aku macam nk tawakal jeakan . Tapi sebelum aku tawakaltualallah , aku kena lah berusaha sehabes baikk . Baru lah bule dapat keputusan yang aku idam-2kan , bukan kah begitu wahai pembacaa sekaliann ? .

Bosan lah wehh . Kau tahu tk aku bosann . Aku dah macam orang tk tentu arah dah nii . Mood pun dah terbang melayang ikut flight orang pergi haji sanaa . Tk sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa . Bosan lah macam nii .




==' ( termenung sejenakk )




Tetiba jea teringat cakap cikgu Zalehaa . Dia cakap , " awak janganlah seronok sangat , sekarang waktu berpantang . Minggu depan dah cuti Deepavali , then seminggu straight sekola cuti Raya Haji pulak , tk berapa lepas tuh tanggal 23 nov 2010 awak semua dah SPM . Bangkitlahh . Sikit jea lagi perjuangan tuhh . Lepas SPM , sesukahati awak lah nk buat ape " .



Agak-2 kau ada kesedaran tk ? Aku ? Masih dalam prosess .



Em , keyboard off . Nk buat ape-2 yang patut . Selamat Malam semuaa ,



Aku rindu Kau , Dia dan Merekaa .


No comments:

Post a Comment