Busuk Hati =='

Assalamualaikum , tak jawap dosa . Kalau jawap , sayanggggggggggggggg :* . Aku pun tk tahu lah kenapa aku pulak yang dah ter-addict-ed dekat Kak Maria Elena . She is so Aw-So-Me !

Okay setop rite there . Selama 18tahun  aku hidup ni kan , setahu aku orang Melayu jea yang geti busuk hati dekat orang lain . Dengki itu ni . Pergh , tapi ternyata itu benar 50% sama sekali dua . Sebab , masa hari Jumaat tuh . Terbongkarlah segala rahsia . Bukan TOPSECRET , tapi ahh tk dulik nak cerita jugak . Ini adalah untuk pengajaran yea anak-2 .

Masa aku tengah khusyuk blend air , tiba-2 datang sorang Ah-Pek tauke kedai sebelah sound aku :

"Eh Ah-moi aa , U punya customer block kedai I mana bole maa "
" U pigi litak itu banner sikit dalam , I tk bole nk berniaga kalau customer U , block kedai I maa "
"Eh Ah-Moi , U bilang sama boss U kasi betulkan itu banner ."

Tiba-tiba aku ter dengar satu suara sumbang yang meng-api-api-kan Ah-Pek tuh

!@#$%^&* ( bahasa Cina . Aku cuma dengar perkataan *ORDER* jea )
HAHA tu jea yang aku paham

Reaksi aku , Kak Fatin , Aira , Elsie dan customer .

Aku : " Pergh si bongkok tua (empunya suara sumbang ) ni , menyengal lah siak ! Dah lah skodeng-2 kedai aku . *dalam hati aku sambung lagi maki .HAHA  .
Kak Fatin :  !@#$%^&* ( mencarut ) HAHAHA
Aira : Ek eleh , dia pikir dia bagus sangat lah tuh . -.-" Entah-2 dia jeles kedai dia tk da customer .
Elsie : Kalau dia cakap apa-2 , u iyakan jea . Angguk jea kepala u . Apahal dia nk marah , ini kedai I maa .
Customer : Pfftt ! Bangang punya Ah-Pek and blablabla .

Lepas tuh kan , si Ah-Pek tuh berdiri sambil cekak pinggang dekat depan kedai dia . Siapa jea yang letak beg dekat area kedai dia ( esspecially esbok yang tersusun rapi air minuman pelega dahaga ) . Kesian adek-2 aku yang baru balik dari asrama dengan beg yang berat , kena halau . Siao punya Ah-Pek .

Setat daripada incidence tuh , aku badi gila kan nyonya si bongkok dan si tua yang suka skodeng kedai kitorang . Busuk gila hati kauu , pergh . Bukan kau jea nk cari makan , kami semua nk cari makan jugak . Toksah lah nk dengki-2 . 

Moral of the story : Please lah , jangan jaga tepi kain orang lain kalau diri sendiri pun SAMA jea =='

Tapikan korangg , aku ni bukan lah nk menghasut korang jangan beli benda dekat kedai dia , aku cuma nk cakap dekat sini yang busuk hati tuh tk baik . Bak kata abah , very bad habit . So , janganlah kita amalkan . Macamana nk kejar misi 1MALAYSIA kalau rakyat tknk bersatu padu , cecehh C'; Cannot go . Kbye .


No comments:

Post a Comment