Turns to A new Leaf :)

Assalam :) entri aku hari neh bertajuk kan Turns to A new leaf . Memang lah orang biasa nya berazam pada awal tahun . Aku jea yang ketinggalan zaman . Azam awal tahun aku tuh , aku dah buang jauh-2 . Tk bule pakai langsung ==" , so aku nk buat yang latest punyaa :) Semalam aku menangis act . Aku story mory lah kat mak yang aku madang kecik hati jea dengan insan yang bergelar kawan tuh . So far , aku admit ade jugak salah aku . Sumpah bro ! wa terasa gila babas . Mulut lu memang macam longkang eak bro ? Wa pon mulut jahat jugak . Tk de lah sejahat mulut kau . Aiseh ! perit betul hati aku neh pendam . Sumpah ! kau pun tahu kan aku tk berapa minat dengan kau ? eventhou kawan , tolong lah tapis sikit mulut kau tuh . Okayy ENOUGH ! teruskan .

Mak and Abah said that , manusia neh bukan nya bule dibuat teman . Manusia buleh bagi kekecewaan . Tapi yang kat atas sana tuh Allah selalu bagi kita kebahgiaan dalam pelbagai bentuk . betul ke tidak ? Hm aku mula sedar (baru nk sedar act) . KAWAN BAIK tk bawak ke mana pun . Tak salah nk berkawan . As long as tk bermusuh . Mak kate ; buang masa jea kau nk berkepit dengan orang tuh orang neh . Lastly , kalau bertekak kau jugak sakit hati kan ? Tk salah kau nk kawan dengan dia . Tengok apa dah jadi sekarang . Kau dah jadi budak cengeng . ); . Abah pulak kate ; Orang yang cengeng macam kau neh seolah2 dah tkda Allah kat hati dia . Apeee lah pasal manusia pun nk menagis . Allah tuh punya lah setia kat kau . Kau kejarr jugak manusiaa . Kan dah kena . Padan muka . Abah nasihatkan , kau bukak lembaran baru . Buang tuh semua . Jadikan Allah kekasih hati kau . Bukan si A (aman) tuh . Ada paham ? Allah selalu ada di samping hamba-Nya ketika diperlukan . Manusia cuma menyakitkan jea .

Sebagai konklusi karangan pendek di atas yang bercampur dialog , aku dah tekad nk buka lembaran baru . Tk payahlah baik dengan orang sangat . Bukan dapat pape pun . Madang sakit hati jea . Da tahu sensitif , pegi amik hati buat ape ? menyusahkan orang lah kau neh Teha ==" . So , pikir jea lah nk SPM . Kejar cinta Allah dan cita-cita tuh pesan Mak dan Abah . For my lovely parent , Encik Mohd Zaid dan Puan Rahimah . Anakmu akan lakukan yang terbaik . Doakan Epa ea :) Fightingg ! . Ingat ! lepas neh tk payah nk amik2 hati apa orang nk cakap pasal kita . Maafkan jea dosa diorang tuh . Manusia , biasalah . Tk lepas dari dosa :) .

Wabillahitaufiqwalhidayah wasalamualaikum w.b.t
currently mood ; kat atas awan tuh lagi . :) Happy .

No comments:

Post a Comment