Taste kau dengan aku lain ek ?

Assalamualaikum , hello world ! Ramai reject taste aku kannnnn . Pehh , bingit betul aku . As you all know lah kann , masing-2 ada citarasa yang tersendiri . Kita tk bule lh nk reject kan kann . Ramai kawan aku suka cakap macam ni  :


"Eh , buta ke mata kau ni ? Mamat macam ni kau kate hensem ? "
" Alamak lu ni minah , banyak lagi lah mamat hensem selain dari dia ni . "
" Dah lah , malas aku nk tengok muka mamat tuh , sebab aku tahu dia bukan taste aku ."
" Hensem hotakkau be-jambul-joe-jambul lah -.- "

Itu adalah antara ayat-2 feymes yang selalu menjadi halwa telinga aku pabila mamat hensem tuh ku puji * ops Afiq Ali jangan marah haaa . C'mon lah , benda ni tk ke mana pun . Gua reject lu punya , lu reject gua punya . Sampai kiamat pun tk habes derrr . Meh lah aku tunjuk jejaka pujaan hati ku yang berdada bidang , six packs , aww awww muka diaa . :)

 Alex Pettyfer
 Henry Golding
 Taylor Lautner
 Choi Si Won

Yang macam ni kau kata tk hensem lagi hot lagi peh pehhh *terliur . HAHA . Kadang-2 aku pun pelik , kauorang punya taste aneh-2 jea . Contohnya :

" Eh aku minat dho mamat tuh , tangan dia lawa . Hensemnyewwww "

But , in fact muka mamat tuh penuh dengan jerawat . Maaf , bukan nk kutuk . FAKTA derr .

Lagi satu :

" Eh comel nyaa dia layan budak kecik tuh , aku suka lah dekat diaaaaa "
 Dan masih lagi pakta * ( pon boleee , act FAKTA HAHA ) yang sama , we called HIM , PIMPLES :DD

Aku suka-pandang-tengok-jeling-jeling dekat mamat hensem sebab , tempat keja aku tuh berdepan jea dengan eskalator . Kalau orang dok lalu-lalang-naik-turun eskalator tuh . Kompom aku nampak jelas-terang-lagi-nyata . So so Afiq Ali , saya nk ngaku lah yang saya suka cuci mata time keja -.- tu lah awak sapa suruh duduk jauh sangat . Kan saya dh cuci mata . AGAGA .

Kadang-2 sampai bergaduh dengan kawan sebab nk defend ke-handsome-an mamat tuh . Beruntung mamat tuh ada orang gadoh sebab dia . Kui kui :DD . Sekarang , dh nampak kann yang taste kita tk sama . So , tk yah lah nk kata kau punya lagi hebat dari aku punya dan aku punya lagi tiptop-two-thumbs-up dari kau . Semua sama jeaa . Manusia kan semuanyaa cantik-2 belaka handsome-2 belaka sebab , kita kan ciptaan ALLAH S.W.T . Segala kecantikan dan cacat cela tuh ada hikmah di sebaliknyaa .

Firman Allah :
Maksudnya :
“Adakah kamu menyangka bahawa Kami menciptakan kamu (dari tiada kepada ada) hanya saja-saja (sia-sia tanpa ada sesuatu hikmah pada penciptaan itu?) dan kamu (menyangka pula) kamu tidak akan dikembalikan kepada Kami?” (Al-Mu’minun:115)
Jadi , renung-2 kan lah yea kawan-2 . Just be grateful with everything  .

Beta mahu mengangkat punggung *( angkat punggung ? HAHA pon boleee ) dahulu kerana ada mission yang belum accomplish . HAHA . Aku tahu sejak-2 ni , blog aku suka merepek . Tapi apa kn dayaaa , blog aku bukan blog kau . Ahai , kbai :) Wasalam .

No comments:

Post a Comment