For you .

Assalamualaikum ,

First of all , tarik nafas dalam-2 . 1 2 3 kdah . Sejak semalam hati aku gundah gulana . Sakit yang teramat sangat . Seronok rasanya diperkontang-kantingkan , ditipu , segala kata-2 yang keluar hanya untuk sedapkan hati . Tapi dengan apa yang dh berlaku , aku tkboleh nk terima . It's too far . Seronok kn awak tipu kita belakang-2 ? Tkpe , walaupun kita tktahu banyak hanya sikit jea tuh dah memadai untuk melunturkan segala kepercayaan kita kat awak . Kalau dulu 100% sekarang 0% . Sukalah awak kan ? Kalau dulu bole lah nk maafkan , sebab benda tuh hal kecik jea . Tapi kalau dh ketahap ni . Ia sudah melampaui batas , tk mudah untuk diterima . Am I going too far ? Kenapa tk cakap awal-2 suka dekat dia , kalau tk dah lama kita tolong ushakan . Tkperlulh nk selindung belakang-2 , tipu kita semua buat tambah dosa awak jea . Awak nk marah ? Silakan , silalah sia-2 semua sayang kita kat awak . Idc . Seriously kita kecewa dengan awak . Sebab kita tahu awak tkpernah macam ni and suddenly jadi macam ni . Awak tkpayah lah nk pujuk kita lagi , sebab kita tahu mesti awak akan rasa kita akan terima awak setelah apa yang awak buat ni sungguh tk munasabah . Maaf , awak kena bersyukur sebab kita masih sayangan awak tapi tk semudah itu untuk maafkan awak . I know I'm not perfect at all . Tapi kalau macam ni perangai awak kat belakang kita , sumpah kita terkedu . Sebab apa ? Sebab kita tkpernah sayang orang macamana kita sayang awak . Dengan sebab sayanglah kita bagi awak banyak peluang . Tapi kali ni , kita tertekan . TERTEKAN awak tahu kan ? . Memang salah kita bukak privacy awak , tapi awak pon pernah bukak privacy kita kan .

Awak ,
Kita ni asasi jea wak , 2 bulan lagi nk final . Jangka masa yang amat sekejap . Kita tknk musnahkan masa depan kita macam ni jea . Tapi tahniahlah awak dh buat ita macam ni . Kita hargai sangat . Biasalah lelaki , pantang jumpa yang elok sikit dh meriah tergugat keimanan . Tu baru sikit awak . Kita bukan nk ungkit , dan awak pon tkperlu nak ungkit sebab apa yang awak ungkit tu semua dulu punya cerita . Sekarang awak dah lain . Kita pon dh jauh , kita tk tahu apa yang awak buat kat sana . Kita kat sini tersangatlah menjaga hati dan perasaan kita sebab kita tahu yang kita dah ada awak , for what reason nk cari lain . Sebab awak dh cukup sempurna bagi kita . Aduh sayangnya ita tersilap tafsir , salah tang mana pon kita tk tahu . Memang semua ni silap kita , sebab terlalu menyayangi awak . Maafkan kita . Kita tk sepatutnya buat macam tuh . Jarak memisahkan kita , dan apa yang dh berlaku memang mengguris hati . Walaupun ayat kita semakin lama semakin aneh lagi WTH . I really-2 mean it . Kita harap , awak dapatlah usha dia , kita tahu kita memang menyesal mintak break dengan awak tapi kita rasa itu lagi better daripada kita diperbodohkan di sini . Untunglah awak ada kawan yang sudi tolong awak , awak usahalah sampai berjaya . Usaha sama seperti mana awak nk kat kita dulu , walaupun kita tk tahu sejauh mana keikhlasan awak nk kat kita dulu . Kita hargai sangat , sebab it takes a few years to accept you . Lama tuh , orang lain pon belum tentu sanggup sebab kita yakin yang hanya awak jea bole buat kita bahagia . Yea , memang kita 'bahagia' , 'bahagia' dengan apa yang awak buat kat kita . Alhamdulillah , Allah beri kita petunjuk , kalau tk kita tk tahu . Entah-2 awak dah selamat dah dapat dia . Kita yakin yang awak tkkn buat macam ni kalau betul-2 tk suka . I know you . Kenal sangat-2 . Sebab tuh ita rela airmata kita menanges sebab awak , sebab kita nk awak tahu yang kita sangat sayangkan awak dan sangat bersabar dengan segala dugaan-NYA . Tolong jangan ganggu kita buat masa ni , walaupun hati kita asyik tanya bila awak nk text / call or whatever , tu semuanya nafsu . Kita tk tahu macamana nk maafkan kan awak . Terima kasih panggil kita dengan panggilan yang 'elok-2' . Mak kita pon tk pernah panggill kita macam tuh , terima kasihlah sebab cakap kita macam tuh depan kawan awak .

Awak ,
Awa nk dia sangat kan ? Awak ushalah dia , baliklah sama-2 dengan dia , mintaklah number dia . Jangan lupa text dia hari-2 mesti awak dapat dia punya , percayalah cakap kita . Awak dah bermulut manis lagi baik hati . Sebab tuhlah kita pernah sayang awak . KIta tk benci kat awak , kita sengaja biarkan hubungan ni tergantung , sebab hati kita sebak sangat dengan kelakuan awak . Depan kita awak cakap macam ni , belakang kita awak cakap macam tuh . Betulah cakap orang , lelaki semuanya sama jea . Walaupun awak memang lain dari lelaki lain , fitrahnya semua sama awak . Kesiankan jadi kita ? Takpe , kita redha . Kita tknk awak sedih tk dapat dia hanya sebab awak dah ada awek . Kesian awak melepas . Kita rela undur diri daripada asyik dengan tipuhelah awak . Please , jangan cakap apa-2 . Kata-2 awak tak membantu pon , makin menyakitkan hati kita adalah . Awak , walapun perkataan 'I hate you ' yang keluar dari bibir kita , tuh semuanya bermaksud sebaliknya . Kita terpaksa nafikan segala rasa sayang kita dekat awak sebab ita dah kecewa sangat dengan awak . Kita tk expect awak macam ni . Patutlah sejak-2 ni kita rasa lain jea . Sungguh bertuah awek tuh kalau dapat awak . Manalah tahu dh terukir di hati awak nama dia . Sedap nama dia , muka cantik pulak tuh . Alhamdulillah semoga awak berjaya .

Awak ,
Awak jangan risaukan kita , kita pon mengharap hubungan kita boleh pulih seperti dulu , tapi dah banyak sangat peluang yang kita bagi kat awak . Tapi makin lama , its getting even worse . Hati kita dh hancur berkecai . Kita hanya mampu serahkan pada Yang Esa . Kita tk tahu lah lepas ni apa yang akan berlaku . Adaah kita menyesal dengan semua perbuatan kita ? Kita tk tahu . I cant bear it anymore . Maaf kalau terkasar bahasa dengan awak . But I have to . Awak hanya perlu tahu yang Nurul Fatihah pernah sayangkan awak dahulu , kini dan mungkin selamanya . Kita tk anggap awak sebagai satu bala , tapi sebagai satu ujian untuk buatkan kita lebih cekal hadapi zaman kematangan . Kita tk tahu masa yang diperlukan berapa lama , tapi entahlah . Kita pon tk tahu adakah ini cara untuk menamatkan hubungan kita dengan awak yang alhamdulillah dah setahun sebulan . Kita happy sebab dh lama kita rupanya , tapi makin lama dugaan nya makin tough . Berat untuk diteruskan . Kalau lah awak still dengan sikap yang macam ni , maafkan kita . Kita tk tahan . Kita pon tahu awak tkkn berubah sebab hati awa keras sangat . Kita kenal awak , walaupun bukan diri awak yang sebenarnya selama ni . Mungkin awak bertuah kalau kita dapat terima awak semula dan mulakan perjalanan yang baru . Sumpah awak , sumpah kita tk pernah expect benda ni akan terjadi sebab kita sentiasa yakin yang kita dengan awak akan bersama nantii . Sedihnya cerita kita ni kan awak ? Walaupun kita mengharap sangat awak berubah , tapi kita tahu yang harapan kita hanyalah sia-2 bukan ?

Sungguh tragis apa yang berlaku semalam , sentap kita dibuatnya . Memang kita tk boleh nk cakap live yang kita nk break , sebab kita tk sanggup . Mind set kita selama ni ialah bila kita terima jea awak , tiada lagi selepas awak . Mungkin kita silap langkah . Tapi , andai dapat diundurkan masa , kita akan cuba sedaya upaya untuk buat awak setia . Awak kata awak setia ? Tapi sayangnya tuh semua hanyalah kata-2 . Manis bunyi nya , bila dh depan mata , Tuhan jea yang tahu apa rasanya . Seronok kn awak ? Tkpe , abaikan jea kita ni . I'm nothing to you . Tc Afiq Ali b. Musa . Nama awak indah sangat bagi kita . Tak jemu nk sebut setiap masa . Tapi ia mungkin akan berakhir .

Distance makes the heart grows fonder , maybe ...

No comments:

Post a Comment