Aa + Bb = FAKERS

Untuk melanjutkan lagi cerita kat first entry tuh . Aku dedicate benda alah ni untuk korang yea :)

Dalam dunia ni , ada macam-macam orang . Yang kurus , gemuk , tembam , cantik , kacak , comel , baik , jahat and etc .Tapi ada satu golongan aku paling benci plus tk suka . Bukan apa , lumrah hidup manusia lah weh sentiasa ada ketidakpuashati-annya . Tapi aku tk suka orang tuh pun bertempat act . 

I HATE FAKERS

Please lah aku benci orang macam ni kodd . Korang ibarat talam dua / tiga / empat / infinity muka kodd . Korang tk bole ke jadi sendiri ??? Kena ke jadi orang lain ? Or depan si A kau macam ni , depan si B kau macam tuh . Jangan lah nk flexible sangat kalau cara kau tuh ketara sangat . Kalau korang tu baik , senyap dan sangat tekun belaja , mesti orang akan ada high expectation kat korang kan ? Mesti orang labelkan korang as innocent , budak baik , dan kadang-2 bole ter'jatuh hati' kat korang kan ? Well fr the first time , aku bole lah terima orang macam tuh . Sebab pada aku orang macam tuh ada sifat yang unik , which means orang akan sentiasa berfikiran positif terhadap korang . 

Ada dua jenis orang yang aku paling geli geleman :

1. Type Aa - Orang yang type macam ni biasanya orang yang muka dia innocent sangat . Konon-konon malu dengan perempuan / lelaki .  Kalau tengok pon layu jea . Senyap dia kemain lagi , kalau orang dok berteriak tk hingat . Dia senyap jea seems like dia tk wujud dalam situasi tuh dan berada di dunia dia sendiri . PEMALU lah katakan . Senyum pon , alahaii sweet sangaat . 

Tapi orang yang macam ni biasanya boleh buat aku menyampah dengan dia dalam sekelip mata *wink . Depan korang amboi kemain lagi dia , nk cakap pandang muka pon tknk . Malu tkmemasal . Tapi kalau dengan si *************************** kemain lagi kau . Tk ke korang rasa pelik ? Dia berpewatakan berbeza lagi ketara dengan korang but dengan si *********************** bebual kencang habes . 'PEMALU' lah tuh kan namanya . Okay korang yang type macam ni memang coooooooooooool sangat .

2. Type Bb - Orang yang macam ni memang FAKE tahap dewa sebab dia tk reti nk jadi diri dia sendiri . Konon-konon dia tuh urban sangat . Kalau first-2 korang kenal dia mesti korang cakap dia tuh lemah lembut / gentleman / sopan santun / feminin . But act , orang macam ni bersifat sebaliknya dari apa yang korang expect . Contoh ? Aku malas nk bagi contoh . Korang try jealah jadi macam tuh then korang pergi kat mana-mana perempuan / lelaki yang korang rasa dia taste korang try usha dorang dengan cara yang gedik / bajet cool . Mesti korang pon bole dilabelkan sebagai Bb . Korang akan membuatkan orang di sekitar korang rasa nk muntah hijau tengok lagak korang . 

Dan pabila korang cantumkan kedua manusia ni , dapatlah equation :

Aa + Bb = FAKERS 

Korang ingat physics jea ada equation maut ? Aku pon ada :P HAHA . Entry ni tkd kena-mengena antara yang hidup dan yang telah pergi . Saja jea nk bebel malam-2 . Sorry lah kepada yang terasa . Peribahasa ada mengatakan bahawa siapa makan cili terasalah pedasnyaa . Kau terasa ke ? Ops , tk sengaja Mak Jemah , tapi terkeluar jugakk . KBYE !

No comments:

Post a Comment