OMK (oh mak kau )

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh .

Pada jam 0815
Fatin : Fath ! bangun kelas kau pukul berapa ?
Fath  : 0830 . *tengok jam . OMK GUA DAH LAMBAT WEH !

Aku pon lintang pukang masuk bilik air , mandi blabla and so on . Alhamdulillah aku dh solat subuh after sahur tuh aku stay up kejap . Dengan sepantas kilat , erk kilat ke ? Hemboss aku menuju ke fakulti . Ouh Sh*t ! Lab physics dh lah jauh tahap dewa . Aku 'berlari' kodd . Habes melecit kaki aku ( feh feh *copy ayat Mila ) . Alhamdulillah aku dh keluarkan t-shirt yang aku nk pakai tuh awal . Tudung , alaa sarung jea syria aku tuh .

Dalam perjalanan .
*Monolog dalaman
Fath : Ya Allah dh lambat macam ni pon still ada orang yang terkedek-kedek nk ke class . Gilokopo ? Ya Allah ,  mintak-2 lah lecturer tk sampai lagi . Aminnn

Termengah-mengah aku . I need air , eh bukan A.I.R aka water . I need air bebeh . Dh lah puasa .

Tiba-2 Fini balas text cakap lecturer dh sampai , lagi aa pecut aku dibuatnya . Sampai jea lab , hamekkau ! tercungap-cungap aku . Alhamdulillah , experiment tk mula lagi . Cool !

Conclusion : Hanya dalam masa 20minit aku bersiap dn sampai ke lokasi yang hendak dituju . Aku mandi ea ! Please aa jangan masyuk sangat tido macam aku ni haa . Mimpi indah sangat . Therefore , kalau dh tahu lambat tuh toksah lah nk melaram bagai or in other word , jangok . Bahasa baru wehh .

Tutup cerita pasal LAMBAT KE KELAS tuh .

Haa , sekarang sel-sel dalam otak aku dh mula tersimpul mati sebab neuron-2 tk dapat bekerja dengan baik akibat ketidakfahaman aku dalam banyak subjek *apa ayat kau ni , keling . Eh tk , melayuu . Serius aku bole jadi tua sebab banyak sangat kedut nk tumbuh kt muka aku untuk menampakkan aku lagi matured blablabla . Please lah , aku pon tk tahu macamana nk catch up balik tuh semua kalau bukan dengan daya usaha aku sendiri . I'll try my best to figure out all these things . Doakanlah aku tabah . Cerita paling menyedih untuk orang yang dh excited nk jumpa family , macam aku ni ialah 9 Julai ad Test 1 dan itu menanda aku aku tk bole balik kampung jumpa mak and join kenduri arwah tuh . Hukhuk :'( . Sedihnyaaaaaaa , baru excited gilaaaa . Dah terbatal niat aku . Tkpe , pengorbanan namanya tuh . Adat  lah orang merantau ni . Baru dalam M'sia , belum oversea lagi . Memang , berkotak-2 tisu lah aku melalak tk dapat balik . 

Mak , 16 Julai ni kita balik JB . Nk peluk cium mak . Mmmuah :* . Doakan Test 1 nanti Epa bole jawap yeaa .
Dah tu jea . Mata aku dh suam-2 suku dah ni . Jotter Bio dah siap ! Esok ad experiment about cells . Wuhuuu ! . KBYE semua 


Yeah yeah  ! 25 June ni anny au dengan Afiq Ali . Setahun dah kita kan b :D
Gaduh-2 tapi sayang . Imy :'( .

No comments:

Post a Comment