2012

Assalamualaikum,



Selamat Tahun Baru semua! Aku tahu masih lagi sempat nak wish. 2012 merupakan tahun yang sangat sangat 'awesome' bagi aku. Awesome tang mana pon aku tak tahu. Aku macam tk percaya yang umur aku dh meningkat ke 19 tahun. Dan banyak perkara yang aku akan lalui dengan usia ni. Nampaknya 19 ni nombor brtuah aku dan Allah suka akan nombor ganjil.



As you all know, aku akan tamat asasi pada bulan 4 ni. Dan aku akan cuti panjang... sampai laah bulan 9. InsyaAllah ada rezeki aku akan sambung ke degree, course apa? jangan lah tanya dulu. Aku akan usaha sedaya upaya agar cita-2 aku tercapai. If aku tk dapat course yang aku nak pon, aku harap apa yang Allah telah tetapkan untuk aku adalah yang terbaik untuk diri aku. Dan aku tahu Allah tu Maha Adil lagi Maha Mengetahui. Study week aku tinggal 7minggu jea lagi sebab aku dh tolak minggu ni. Seronok jea bunyi dia sebab aku dh menghampiri final exam. Aku harap semua akan berjalan dengan lancar jika aku dapat atasi sifat MALAS aku yang membuak-2 ni. Semua orang mesti ada azam baru kan? Yea, sebagai manusia biasa aku pun ada azam baru jugak. Yang mana azam tahun 2011 atau tahun sebelumnya yang tk terlaksana lagi, aku carry on tahun 2012 ni. Semoga tahun 2012 ni tahun paling bermakna buat aku dan Allah memberkatinya.

Tahun ni agak sedih dan menarik sebab birthday aku, aku sambut dengan kawan2 asasi aku (menarik) bukan dengan family aku (sedih). Aku nak kasut Vans warna merah sebagai present boleh? Sekali ni jea. Aku bukan selalu mintak2 ni. HAHA. Okay gurau. Seminggu midsembreak, aku tk tahu lh aku buat apa. Most of the time aku spent dekat rumah. Kelua pon 3 kali jea. Part sedih bila aku baru tahu yang aku akan jumpa Teha,Hani empat bulan dai sekarang means that after habis sasi dan time tu orang tenga cuti sem. Aku sedih, tapi adat belajar lah kan. Aku lagi sedih sebab seminggu tu lah minggu last aku balik JB untuk final sem ni. Means, the first and last aku balik dari Johor ke Puncak Alam naik bas untuk sem ni. Lepas ni h tkda dah. Aku harap degree nanti aku dapat UiTM lagi, UiTM Shah Alam kee. Aku taknak dapat jauh2 -"

Semalam, aku dikejutkan dengan satu berita sedih, walaupun hakikatnya aku redha dengan pemergiannya tapikehilangannya sangat besar dalam hidup aku. Tok Bak aku meninggal dunia. Beliau merupakan abah kepada abah aku. Alhamdulillah dia meninggal dengan senang. Sebab kematian ialah semput. Walaupun sepanjang dia ada, aku jarang cakap dengan dia or treat dia macam korang dengan atuk korang. Rapat. selalu berborak dan etc. Aku paham dia sayangkan aku as cucu dia jugak *airmata dh start mengalir* . Aku tk mampu nk teruskan cerita. So biarlah tergantung cerita dia. Buat Mak Tok dan adikberadik abah yang lain, aku ucapkan takziah. Maaf aku tk dapat balik JB untuk pergi ke funeral Tok Bak. Aku baru jea sampai Puncak Alam petang semalam. Tok Bak merupakan satu-satunya atuk lelaki yang aku ada. Sumpah aku sayang dia. Sekrang aku cuma ada Mak Tok jea. Perkara paling sedih (lagi?) ialah aku tkdapat cium jenazah Tok Bak. Aku sedih sangaaat. Memang aku down sekarang ni, tapi tkpe aku tahu aku kuat, aku tahu aku masih ada Allah, mak abah, sibs, Afiq dan kawan2. Takpelah ujian tahun baru.

Aku pon dh tk mampu nk teruskan menaip, aku cuma nk cakap test 1 aku akan diadakan pada 15,18 dan 19 Januari . Doakan aku yea, semoga aku senang nk menghafal/paham apa yang aku belajar so aku boleh jawap dengan baik. Aku hampir terlupa yng adik aku, Hana PMR tahun ni. Goodluck mok :* untunglah kau nk PMR aku dekat rumah insyaAllah bole ajar kau.

Lastly,

Al-Fatihah buat Tok Bak
Semoga roh mu dicucuri rahmat Allah SWT.
Semoga ditempatkan di kalangan para solihin. Aminn

No comments:

Post a Comment