Kering

Assalamualaikum , hello fellas :)

How was yr day today ? It is great ? Mine was okay lh today , I'm happy because my class end at 2p.m. and I was rushing to get a bus . HAHA fyi , I'm so lazy to climb up the 'tangga kejayaan' . Well , kemudahan dah disediakan , kenapa perlu di bazerkan right ? * padahal hari-2 80sen aku burn bayar tambang bas . ohhh lala ~ . Well , it's June already . Lajunyaa masa berlalu . And then July comes afterwards , it will be a test before my mid-sem break . Demmit ! . I called this month as ' BULAN KERING ' . Why ? because I need a lot of money to buy my books . Buku yang dia jual bukan lah macam buku teks sekolah korang tuh haa . RM20.00 pon makayah dh bising kan ? Ni kan pulak 1subjek jea reference book dia costs about 80++ . If I take 6subjects , kalikan jealah berapa duit nk kena aku cucuk dari dinding ATM tuh . Memang aa aku cakap dengan korang , bulan ni kena berjimat cermat sebab mak aku keja bukan untuk sara diri aku sorang kan ? So , I have to be considerate :) Aku tknk lah kan apa yang aku nk semua diberi tapi pulangan yang aku berikan tk sama nilai dengan apa yang mak aku dh berikan . Erk , korang paham tk ? Kalau yea , muah sikit :* , kalau tk , grr . Hee . Kidding .

Disebabkan nk jimat , aku carilah pelbagai inisiatif untuk kurangkan duit belanja aku dengan :
1 . Sarapan air milo dengan roti / biskut
2. Bawak air masak dari rumah .
3. Makan kat kedai bila betul-2 lapar . *tapi aku rasa fr this whole week aku tk skip makan . LAPARR~

Erk , tu jea kodd plan aku . Yang lain akan dijalankan pada minggu seterusnya ececehh . HAHA . Sekarang ni aku dh start class and tutorials . Macam-2 tempat aku kena pegi dalam 1 hari . It was fun sebab aku exercise dalam masa yang sama , bakar lemak gituh . HAHA . Lecturer and tutor pon best apa . Cuma bila dia tanya soalan-2 F5 aku macam blank lamaaa bukan kejap lagi dah tauu . Waktu malam aku pon dh kena study , kalau tk siap lah aku esok , terkebil-2 dalam class . Alhamdulillah mak asked me to bring Along's books . Seriously berat , padahal 4buah buku jea kodd . Masa nk angkat naik bilik aku ni kan aku menanges sebab berat sangat and angkat sorang-2 #cengeng --" . Walauapapun , aku tahu cik tutorial , abang kuiz dan kakak assignment tenga tunggu aku tuh haa . So , pardon me if aku tk update this blog . Kalau aku onl fesbuk tuh pepaham aa kan . Dunia dh maju , so semua kalau bole nk letak kat fesbuk tuh . Untuk tujuan 'belajar' kodd .

 This was my lunch for yesterday .

Hello TUESDAY !
Hello WEDNESDAY !

Esok aku plan nk pakai baju kurung sebab selua aku semuanya sapu lantai , bergumbiralah makcik cleaner sebab aku tolong dorang bersihkan kawasan UiTM tuh . Ciss . --" Kbye korang muah sikit :* nk pegi beli makan . Havvanaisdeyyy .



Tadi im dengan Afiq Ali , phewit . Imissyougituhh

No comments:

Post a Comment